Tv, bredband och telefoni via fiber

Fastigheten har gruppavtal för tv och internet via fiber från Telenor. Som bostadsrättsinnehavare faktureras detta automatiskt via avgiftsavin och kan ej väljas bort.

Aktivering av anslutning för bostadsrättsinnehavare sker via telenor. Gå in på www.Telenor.se och leta upp fältet "Sök bredband på din adress" fyll i din adress och det kommer finnas ett grunderbjudande för 0kr/månad - det är vår fiber. Startavgiften är 495 sek men utrustningen kan även överlåtas kostnadsfritt om tidigare boende har aktiverat det, sök efter "överlåtelse" på Telenors hemsida för att hitta blankett för detta.

Du som bor i vår fastighet som hyresgäst kan välja att använda vårt gruppanslutningsavtal, kontakta styrelsen via vår mailadress () för mer information. Observera att styrelsen inte tillhandahåller någon teknisk support om man har dålig uppkoppling etc utan hänvisar direkt till Telenor eller Tele2 (tidigare ComHem).

Fastigheten har även ett analogt grundutbud via tre hål i väggen (även kallat koaxnätet eller antennuttaget). Det går även att köpa tjänster av Tele2 via tre-hål-i-väggen uttaget men det är något som varje boende själv får ombesörja via Tele2 om man så önskar.

Telefon finns tillgängligt via vanligt teleuttag, via tre-hål-i-väggen (Tele2) eller via fiber (Telenor). Boende tecknar själv avtal.

Felanmälan och support sker via Telenor eller Tele2 beroende på vilken tjänst man använder:

Telenor - www.telenor.se/kundservice/ - Telefon 020-222 222
Tele2 (tidigare Comhem) - www.tele2.se/kundservice - Telefon 90 222

 

Tips!

Ibland kan din enhet byta från 5GHz anslutningen till 2,4GHz anslutningen med reducerad hastighet som följd. Byt då tillbaka till 5GHz bandet på din enhet så brukar det lösa sig. Man kan testa sin hastighet på www.bredbandskollen.se