Information från styrelsen v35
Vi ber om ursäkt för att det har varit tunt med information under sommarmånaderna, vi i styrelsen har fokuserat på akuta ärenden och själva försökt ladda batterierna inför hösten.
Garaget.
- På byggmöte den 29/8 meddelade entreprenören BVA att inga förseningar kommer ske pga vattenläckaget som orsakades av det kraftiga skyfallet, inflyttningsdatum är fortsatt 1 oktober.
- Processen för avtal, parkeringsrutor/platslayouten mm har påbörjats av Betongkonsult. När denna information mottagits tas ett avtalsutkast fram och skickas ut till tidigare gargagehyresgäster de som står i kö i det fall det finns lediga parkeringsplatser.
- En lathund ska tas fram gällande nycklar, garageplatser etc som ska vara till hjälp för säljare, köpare och mäklare.
Fönsterbyte.
- Förfrågningsunderlag går nu ut till entreprenörer och vi inväntar deras anbud.
Städavtal
- Vi byter städfirma då städningen av trapphus och hissar inte har varit tillfredsställande.
Övrigt.
Styrelsen köper mailtjänsten från samma företag som förser oss med hemsidan. Under sommaren migrerade mailsystemet till en ny plattform vilket orsakade problem. Därför kan mail skickade efter ca 6:e augusti ha blivit obesvarade då de kommit fram senare. Vi jobbar på att komma i kapp med mailen i detta nu.
Vänliga hälsningar
Styrelsen genom Ulrika och Lars